Press "Enter" to skip to content

המדריך המלא לקניית מצבר לרכב

מצברים או סוללות או בתרגום חופשי מאנגלית בטריה הוא תא לייצור חשמל  בשרם ישר ה"תא החשמלי" הנפוץ ביותר היום הוא תא אלקטרו כימי המייצר חשמל על ידי פעולה כימית ישנו תא חשמלי נוסף העובד בצורה הפוכה הוא תא אלקטרוליטי ששם החשמל מגיע ממקור חיצוני וגורם לפעולה כימית. סוללה נטענת למעשה עובדת על שני סוגי התאים תא אלקטרוכימי להפקת

רכב על חשמל
רכב על חשמל

חשמל ותא אלקטרוליטי להשבת החשמל אשר יוצא מן התא על ידי מקור חשמלי חיצוני. סוללה לרכב היא תא עופרת חומצה הנקראת מצבר ועשויה אלקטרודות העשויות מעופרת וחומצה גופריתית המדוללת במים. כיון שכך יש יכולת למצבר הרכב לספק חשמל לרכב ובאותה מידה להיטען מחדש על ידי מקור חשמלי חיצוני כגון אלטרנטור הנמצא במנוע הרכב ומחזיר למצבר את החשמל אשר נלקח ממנו להתנעת הרכב ולשאר תצרוכת החשמל של הרכב.

 

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים מצבר לרכב?

כאשר ניגשים לקניית מצבר לרכב או קניית מצבר לאופנוע יש לשים לב לכמה דברים בסיסיים שעלינו לבדוק. בראש ובראשונה יש לבדוק את גודל המצבר ולהתאימו לרכב או לאופנוע המבוקש כל רכב צורך כמות חשמל הנקראת אמפר במידה המתאימה לו לכן יש צורך להתאים את גודל המצבר לסוג הרכב. מצבר שאינו מספק זרם מספיק לרכב או מספק יותר מדי זרם עלול לגרום לבעיות חמורות בתפקוד הרכב ובהנעתו.

דבר שני יש לבדוק את יצרן המצבר ישנם לא מעט יצרני מצבר לרכב חלקם תוצרת כחול לבן המיוצרים בישראל וחלקם תוצרת חוץ ומיובאים לארץ על ידי משווקים שונים. כל חברה נותנת אחריות על המצבר שהיא מוכרת ובכך הלקוח משריין את עצמו מפני תקלות שיכולות לקרות במהלך השימוש במצבר כתוצאה ממצבר לקוי. כיון שאנו חיים במדינת ישראל והאקלים כאן הוא חם ולח לא כל סוגי המצברים מתאימים לעבודה בחום הישראלי לכן חובה לבדוק אם המצבר עמיד לתנאים השוררים בארץ או לא עמידה בתנאי חום ולחות מאריכה את חיי המצבר.

עוד דבר שיש לבדוק זה את חיבור הקטבים לכל מצבר ישנם שני קטבים ימין ושמאל פלוס ומינוס בכל רכב יש שוני בין הקטבים ישנם רכבים שהפלוס שאמור להגיע מהמצבר אל המנוע נמצא בצד שמאל וישנם כאלו שאצלהם זה נמצא בצד ימין וישנם רכבים בדרך כלל רכבים אמריקאים שחיבור הקטבים אצלהם שונים במהותם ובצורתם לגמרי מהקטבים הרגילים לפי התקנים האירופאים.

עוד דבר שחובה לבדוק הוא מהיכן קונים את הצבר ומי מתקין אותו ברכב יש לזכור שהתקנת מצבר על יד אדם שאינו מיומן ומוסמך להתקנת מצברים יכולה לגרום נזקים לרכב היות ורוב הרכבים מודרנים הנמצאים כיום בשוק מנוהלים על ידי מחשב ששולט על המערכות החשמליות ועל המנוע יש צורך בידע מקצועי כיצד להתקין את המצבר בכדי לא לגרום לנזק שיכול להביא לקצר ולשריפת המחשב המרכזי ברכב.

מצבר לרכב
מצבר לרכב

כמובן הדבר האחרון והחשוב מכל זהו המחיר מחירי מצברי הרכב משתנים בהתאם לשוק העולמי של מצברי הרכב ונמצאים ביחס משתנה מול מחירי העופרת והחומצה בעולם אך בנוסף צריך לדעת כי כאשר רוכשים מצבר ממוסך או מחשמלאי רכב בוודאי ובודאי הוא ירצה להרויח גם על מכירת המצבר בנוסף למחיר ההתקנה ישנם כאלו שישלבו את מחיר ההתקנה במחיר המצבר ויתנו ללקוח הרגשה של התקנה חינם.

ניתן היום למצוא בהרבה מקומות עסקים וחברות המתמחות אך ורק בשיווק התקנה והחלפת מצברים היתרון בכך הוא חיסכון בפערי תיווך על כל סוגי המצברים  החל ממצברים לרכב ועד מצברים לקטנועים ושאר רכבים ממונעים ובכך ניתן להשיג מחירים זולים וכמובן התקנה מקצועית של בעלי מקצוע היות ותחום העיסוק הבלעדי שלהם הינו מצברים