Press "Enter" to skip to content

פינוי דירה מירושה – איך עושים את זה נכון והכי מהר?

ההורים שלנו כמו גם הסבא והסבתא שלנו הם חלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו מתפללים שהם יזדקנו בכבוד ובשנים האחרונות שלהם שהם יסבלו כמה שפחות, וכשמגיע הרגע המצער אנו מאחלים להם שינוחו על משכבם בשלום. אם הם משאירים בית בירושה, זה יכול כמובן לסייע כלכלית אך זה גם מעמסה נפשית לא קטנה כשמגיע הרגע שצריך לפנות את הדירה. אבל אין מה לעשות, צריך לעשות את זה ולהכין את הדירה למגורים של דיירים חדשים. צריך לפנות את החפצים בדירה, לבדוק מה בעל ערך ומה לא ובסופו של דבר לעשות פינוי דירה מלא או חלקי של החפצים שבה.

השלב הראשון, המיון

דירה שנשארה בירושה יכולה להיות במצבם שונים. זו יכולה להיות דירה מוזנחת שאין הרבה מה לעשות עם מה שיש בה וכל מה שצריך לעשות הוא פינוי ירושה בצורה מהירה, ניקיון שלה והכנה שלה למגורים. אך יש דירות במצב טוב, ולא רק שהן במצב טוב אלא שיש בהן ריהוט וחפצים בעלי ערך סנטימנטלי שצריך לעבור עליהם. חשוב לבחון את מה שיש בדירה, האם יש בה תמונות חשובות, איזה שהוא כלי עם היסטוריה, תכשיט שכדאי להשאיר למזכרת וכמובן ציוד בעל ערך כספי גבוה. את הריהוט אפשר או להשאיר בחלקו, או להציע לבני המשפחה או להוביל את הפריטים למי שיהיה לו שימוש בו.

פינוי של דירות לפני ואחרי
פינוי של דירות לפני ואחרי

פינוי באופן עצמאי

פינוי של דירה לבד הוא פרויקט מורכב וחשוב לקחת את זה בחשבון. צריך לארוז את כל מה שיש בדירה וצריך לעבור על הציוד, צריך להוציא מהדירה את מה שצריך לעבור לזבל ולהעביר ריהוט וחפצים שיש להם ייעוד חדש. אם הדירה היא בקומה גבוהה, זה יהיה עוד יותר מורכב ולפעמים צריך אמצעים כמו מנוף בשביל להוריד דברים. חשוב גם לזכור שיש את העניין הרגשי ויש רבים שלא מסוגלים לפנות את הדירה של ההורים או הסבא והסבתא בשום פנים. בשביל כל אלו ובשביל מי שמתקשה לעשות את זה פיזית או סתם אין לו זמן, יש חברות שכל תפקידן הוא פינוי של דירות.

להיעזר בשירותיה של חברת פינוי

אז מה חברת פינוי דירה עושה? בדיוק מה שהשם שלה אומר, מפנה דירות. חברה כזו לוקחת את הדירה ו"מתלבשת עליה" מביאה עובדים שיעשו את זה כמה שיותר מהר. חשוב לזכור שלפעמים דירה יכולה להיות במצב תברואתי נוראי וצריך צוות מקצועי שיעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. למשל חברת צ'לו פינויים אשרת מומחים בפינוי דירות יכולים להציע גם שירותים נוספים כמו ניקיון של הדירה, חיטוי שלה, צביעה שלה והכנה שלה למגורים. לפעמים עדיף להשאיר את העבודה לחברה כזו במקום לעשות את העבודה לבד. זה יהיה הרבה יותר מהר וזה יהיה הרבה יותר איכותי, ומה שבטוח הוא שזה יהיה הרבה יותר קל.