Press "Enter" to skip to content

טיפים יעילים בנושא הרחקת יונים – עצות מפורטל המדבירים.net

יונים מתמקמות במקומות נעימים ונוחים להם, מקום אשר משרת את צרכיהם. מקום כזה הוא מקום אשר מספק ליונים אוכל ומים, מגן עליהם מפני מזג אוויר קשה, בחורף או בקיץ, והגנה מפני בעלי חיים שעלולים לפגוע בהם. היונים זקוקות למקום בו יוכלו לגדל את הגוזלים שלהם ביציבות, מקום בו יוכלו לדגור על הביצים שלהם לאורך זמן וביציבות, ולאחר מכן להאכיל את הגוזלים שלהם ולתת להם לעוף לעצמאות רק כשהגוזלים מוכנים לכך. מקומות שמספקים ליונים סביבה נעימה שכזאת, נמצאים בדרך כלל ליד הבתים שלנו, במרפסות או בגגות עם רעפים, בחלונות של ממ"דים ועוד מקומות בסגנון כזה שיהיו נוחים ליונים להקים קן.

למה חשוב להרחיק יונים?

מעבר לרעש לא נעים, לכלוך וריח, היונים עלולות להפיץ כינים ושאר טפילים. אך, מעבר לכך, הגרוע מכל, הוא המחלות שהיונים מפיצות שבני אדם עלולים להידבק מהם. המחלות האלו עלולות להיות קטלניות, לדוגמה, סלמונלה, קדחת הנילוס, ודלקות קשות באיברים שלנו ובדרכי הנשימה. ילדים, נשים בהריון ואנשים עם מערכת חיסונית לא חזקה יכולים להידבק יותר בקלות במחלות האלו וחשוב להרחיק את היונים מאנשים אלו.

הרחקת יונים

הרחקת היונים צריכה להתבצע במקצועיות, ולשם כך, רצוי לפנות לבעל מקצוע שמומחה בהדברה בטוחה של יונים. תוכלו גם לעשות זאת בעצמכם, באמצעות מספר שיטות. אם אתם מחליטים לעשות זאת בעצמכם, חשוב לזכור, היונים לא רוצות לפגוע בבני אדם, ולכן, על מנת שלא לפגוע ביונים, יש לעשות את ההרחקה בצורה שלא תפגע בהן בשום צורה. יש לזכור שפגיעה בבעלי חיים היא אסורה.

קיימות שיטות שונות להרחקת יונים

מרחיקים את היונים
אצלנו מרחיקים את היונים בטבעיות – המדבירים.net

לפני שמתחילים בהרחקה, יש לבדוק את המקום בו היונים התיישבו. המקומות השונים מטופלים בדרכים שונות. על מנת להרחיק יונים מהגג, יש לבדוק את הפתח דרכו היונים נכנסו, מה שיכול להיות שבר באחד הרעפים, לדוגמה. יש לאטום את הפתח כך שהיונים לא יוכלו להיכנס שוב. יש רשתות פלסטיק מיוחדות שמיועדות להרחיק יונים כך שתוכלו לחסום את הכניסה בצורה יסודית. במקומות אחרים עם פתחים גדולים יותר, כדוגמת מרפסת, ניתן להשתמש ברשתות פלסטיק מיוחדות המונעות מהיונים להיכנס. הרשתות האלו בנויות במיוחד כדי להרחיק יונים, כך שעדיין תוכלו לייבש כביסה בזכות הדרך שבה הרשת בנויה. במקרה והיונים חוזרות, פנו לאיש מקצוע שמבין בהרחקת יונים, ושיודע איך להרחיק את היונים מבלי לפגוע בהן, מה שמעיד על מקצועיותו ויעילותו ויבטיח שהיונים לא יחזרו.

הכלים השונים להרחקת יונים

רשתות הפלסטיק שהוזכרו מקודם הן שקופות וניתן לאטום בעזרתן פתחים בגדלים שונים, מקטנים עד גדולים. קיימים גם דוקרנים מיוחדים שניתן למקם אותם אם במקרה היונים התיישבו במקום צר או על מעקה, אך אם אתם רוצים לבחור באופציה הבטוחה יותר השתמשו בקפיץ שרוטט בצורה שתעזור להרחיק את היונים. לאחר שהרחקתם את היונים מן המקום בו התיישבו, חשוב מאוד לדאוג לנקות את המקום ביסודיות רבה.

הטיפים נכתבו על ידי צוות המדבירים נט הפועל מזה שנים רבות בתחום סילוק היונים מבתים פרטיים. לכל עצה והזמנת השירות הינכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון: 072-3341454