Press "Enter" to skip to content

גורמים לנשירת שיער – השיער נושר, מה עושים?

לא נעים לגלות את השיער נושר לאטו ומותיר את הקרקפת בוהקת. יותר גברים סובלים מן התופעה אך גם נשים עלולות לעבור את זה. בכתבה שלפנינו נסביר מה הם גורמים לנשירת שיער ואיך מתמודדים עם התופעה הלא נעימה.

נשירת שיער – אתם בחברה טובה!

נשירת שיער – אתם בחברה טובה! לפני הכל חשוב להקדים ולומר כי נשירת שיער היא תופעה שכיחה, וממש לא נדירה. אם גם אתה מוצא את עצמך מאבד שיער בקצב, חשוב לדעת כי אתה בחברה טובה. מבחינה סטטיסטית יותר גברים יסבלו מן התופעה מאשר נשים, וזה יקרה להם עם התקדמות הגיל. עם זאת הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות, וישנם מגוון של פתרונות מודרניים להחזיר את המראה המלא לראש. יש כמה גורמים לנשירת שיער, ננסה לעמוד על טיבם.

גורמים לנשירת שיער

גורמים לנשירת שיער: 

גנטיקה – ידוע כי מי שאחד מהוריו סבל מן התופעה עלול לסבול אף הוא ממנו. אלו הם גנים שעוברים בתורשה בהקשר לסוג השערה, ולאופי זקיקי השערות.
מחלות שונות – בעיקר מחלות זיהומיות עלולות להשפיע על אובדן שיער. הם מחלישים את זקיקי השערה וכך גורמים לנשירה מהירה. גורמים לנשירת שיער בגלל מחלות יכולות להיות רבות ומגוונות, לפעמים עם ההחלמה גם השיער יחזור למיטבו.

ויטמינים – הגוף שלנו זקוק לויטמינים, ואם הם חסרים, הם משפיעים באופן שלילי על מערכות רבות. כתוצאה ממחסור בהם עלולים השערות להחלש ואף לנשור בקלות רבה. לעיתים יהיה צורך במתן תוספות תזונה או ויטמינים כדי לחזק את זקיקי השיער ולמנוע התקרחות מהירה.

תזונה לקויה – גורמים לנשירת שיער בגלל תזונה לקויה הוא גורם אופייני לתזונה המערבית. תזונה שמתבססת הרבה על ג'אנק פוד (מזון זבל) שאין בו ערכים תזונתיים והוא ריק מתוכן. תזונה כזו מחלישה את זקיקי השיער וגורמת להם לחוסר יציבות.

פגעי מזג אויר – מזג אויר קיצוני משפיע באופן שלילי על השיער, רוחות מייבשות את השיער, קור או חום קיצוניים יכולים אף הם להיות גורמים לנשירת שיער.

שיער שטופל לא נכון – טיפולי שיער שנעשו במקומות לא מקצועיים ובצורה מרושלת, עלולים להשפיע באופן שלילי ביותר על השיער. חומרים כימיים, חימום יתר או פעולות אגרסיביות מדי מזיקים לשיער והופכים אותו לשברירי ודליל.

דיאטה קיצונית – אנשים שעושים דיאטה קיצונית שאינה בפיקוח ומרעיבים את עצמם עלולים להגיע למצב של נשירת שיער. החסר משפיע גם על זקיקי השיער וממילא גורם להם להתדלדלות מהירה.

לאחר אבחון נכון של כל הגורמים אפשר לפתור את הבעיה, בכל מקרה ניגשים למכון מורשה המטפל בשיער שיעניק לו את היחס הנכון והטיפול המתאים!

אם אתם סובלים מנשירת שיער קשה אפשר לשקול את אופציית השתלת שיער, לפרטים נוספים בתחום השתלת שיער בקרו באתר השתלתשיער.org.il

על מנת ללמוד על נושא השתלת שער צפו בסרטון הבא: